პოლიტიკა
გიორგი ფანგანმა EU4Energy-ის პროექტის ფარგლებში გამართულ შეხვედრაში მიიღო მონაწილეობა

საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელი ეროვნული კომისიის (სემეკ) წევრმა, გიორგი ფანგანმამონაწილეობა მიიღო ქ. ბერლინში ენერგეტიკულიგაერთიანების სამდივნოსა (EnCS) და ევროპისენერგეტიკის მარეგულირებელთა საბჭოს (CEER) ორგანიზებით  გამართულ შეხვედრაში, რომელიც შეეხებოდა სუფთა ენერგეტიკული პაკეტით გათვალისწინებულ განაწილების სისტემისოპერატორების ფუნქციებს.გიორგი ფანგანმა შეხვედრის მონაწილეებს გააცნო ელექტროენერგეტიკის სექტორში მიმდინარე რეფორმის მიმდინარეობა და სუფთა ენერგეტიკული პაკეტით გათვალისწინებული რეგულაციების ჰარმონიზაციის პროცესი.  რეგიონული შეხვედრა გაიმართა EU4Energy-ისპროექტის - „სუფთა ენერგიაზე ტრანზიციისხელშეწყობა აღმოსავლეთ პარტნიორობის ქვეყნებში" ფარგლებში. ღონისძიებას ესწრებოდნენ საქართველოს, აზერბაიჯანის, სომხეთის, მოლდოვასა და უკრაინის მარეგულირებელი კომისიებისა და სისტემის ოპერატორების წარმომადგენლები.  გიორგი ფანგანთან ერთად სემეკიდან შეხვედრას ესწრებოდნენ ელექტროენერგეტიკის დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე, თორნიკე აფრიაშვილი და მომხმარებელთა საჩივრების დეპარტამენტის დირექტორის პირველი მოადგილე, გიორგი დიდებაშვილი.

სემეკმა სს „ენერგო-პრო ჯორჯიას“ მიერ წარმოდგენილი შესაბამისობის ოფიცრის კანდიდატურა შეითანხმა

საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელმა ეროვნულმა კომისიამ (სემეკ) სს „ენერგო-პრო ჯორჯიას“ მიერ წარმოდგენილი ელექტროენერგიის გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის შესაბამისობის ოფიცრის კანდიდატურა შეითანხმა.ევროპის მესამე ენერგეტიკული პაკეტის დირექტივების გათვალისწინებით, სემეკის მიერ დამტკიცებული „გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის განცალკევების წესების“ შესაბამისად, შესაბამისობის ოფიცერი ახორციელებს გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის განცალკევების მოთხოვნებთან შესაბამისობის უზრუნველყოფას. მათ შორის, შესაბამისობის პროგრამის დანერგვასა და მონიტორინგს, გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის მიერ შესაბამისობის პროგრამის განხორციელების თაობაზე პერიოდული ანგარიშის შემუშავებასა და კომისიისთვის წარდგენას, სემეკის მიერ დამტკიცებული შესაბამისობის პროგრამის გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის ვებგვერდზე გამოქვეყნებას, შესაბამისობის პროგრამით დადგენილი მოთხოვნებისა და პირობების ნებისმიერი დარღვევის შესახებ კომისიისთვის შეტყობინებას, გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორსა და ვერტიკალურად ინტეგრირებულ საწარმოს ან მის სხვა ნაწილს შორის ნებისმიერი კომერციული ან/და ფინანსური ურთიერთობის შესახებ კომისიისთვის შეტყობინებას, გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის მიერ ინფორმაციის დაცვის მონიტორინგს, გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის შიდა ორგანიზაციული აქტების შემუშავებისა და დამტკიცების პროცესში, კომპეტენციის ფარგლებში კონსულტაციების გაწევას, შესაბამისობის პროგრამის დარღვევასთან დაკავშირებული შემთხვევების შესწავლასა და შესაბამისი ანგარიშის გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის კოლეგიური ორგანოებისთვის წარდგენას საკითხის გადაწყვეტის გზებისა და განსახორციელებელი ზომების მითითებით, გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის ხელმძღვანელობაზე უფლებამოსილ პირებსა და გამანაწილებელი სისტემის ოპერატორის მიერ დასაქმებულ პირებთან დაკავშირებული, არსებული ან შესაძლო ინტერესთა კონფლიქტის შესწავლას, მათი თავიდან აცილებისა და აღმოფხვრის მიზნით კონსულტაციების გაწევას.შესაბამისობის ოფიცრის შერჩევა ღია კონკურსის საფუძველზე ხდება. კონკურსის საფუძველზე შერჩეული კანდიდატი შესათანხმებლად წარედგინება სემეკს. წესების შესაბამისად,შესაბამისობის ოფიცრობის კანდიდატი არ უნდა წარმოადგენდეს ვერტიკალურად ინტეგრირებული საწარმოს ან/და მისი სხვა შემადგენელი ნაწილის მიერ დასაქმებულ პირს, არანაკლებ 2 წლის განმავლობაში.

გამოკითხულთა 64-%-ის აზრით, კომუნალური სერვისების კუთხით, მთავარ გამოწვევას ინფრასტრუქტურა წარმოადგენს - კვლევა

ვიშეგრადის საერთაშორისო ფონდის (IVF) მხარდაჭერით, საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელ ეროვნულ კომისიასთან (სემეკ) არსებულმა ენერგეტიკის სასწავლო ცენტრმა მიმდინარე პროექტის ფარგლებში შემუშავებული კვლევა წარმოადგინა. კვლევა შეეხება საქართველოში არსებულ კომუნალური მომსახურების ხარისხსა და გამოწვევებს თბილისსა და სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონებში.გამოკითხულთა 64-%-ის აზრით, კომუნალური სერვისების კუთხით, თბილისისა და სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონის მუნიციპალიტეტების მთავარ გამოწვევას ინფრასტრუქტურა წარმოადგენს, ხოლო 24% აფიქსირებს თანამედროვე ტექნოლოგიების ნაკლებობას. რაც შეეხება უშუალოდ სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონს, გამოკითხულთა გამოკითხულთა 42-%-ის აზრით, კომუნალური სერვისების კუთხით, სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონის მუნიციპალიტეტების მთავარ გამოწვევას ინფრასტრუქტურა წარმოადგენს, ხოლო 30% აფიქსირებს თანამედროვე ტექნოლოგიების ნაკლებობას.ამასთან, გამოკითხულთა უმეტესობა - 35% - მიიჩნევს, რომ საჭიროა თვითმმართველობასა და კომუნალურ საწარმოებს შორის კოორდინაციის გაღრმავება. ასევე, მნიშვნელოვან ღონისძიებებად არის დასახელებული ამ მიმართულებით შესაბამისი კვლევის განხორციელება და ტრენინგ-პროგრამის შემუშავება (27% -27%). შესაბამისად შუალედური კვლევის ანგარიში გვიჩვენებს, რომ უკეთესი კომუნიკაციისთვის მნიშვნელოვანია შესაბამისი ტრენინგ-პროგრამების განხორციელება, რაც, თავის მხრივ, ხელს შეუწყობს საინფორმაციო ველის განვითარებასა და დახვეწას. შეგახსენებთ, რომ აღნიშნული მიგნებები უშუალოდ რაოდენობრივი კვლევის ფარგლებში გამოვლინდა.რაც შეეხება თვისობრივ კვლევას. შედეგებიდან მსგავსად რაოდენობრივი კვლევისა ჩანს, რომ გამოწვევების ძირითად წყაროს კოორდინაციის ნაკლებობა წარმოადგენს. უფრო კონკრეტულად, სამეგრელო-ზემო სვანეთში რესპონდენტების (კომუნალური კომპანიები და თვითმმართველობა) გამოკითხვის შედეგად გამოიკვეთა: მათ ხშირად მიმართავენ მოქალაქეები ისეთ კომუნალურ საკითხებზე, რომლებიც მათ კომპეტენციაში არ შედის, ასევე მოქალაქეები, განურჩევლად იმისა, არის თუ არა საკითხი თვითმმართველობის ან/და კომუნალური კომპანიის კომპეტენცია, მიმართავენ თვითმმართველობის ორგანოებს. აღნიშნული გარემოება მიანიშნებს, რომ მნიშვნელოვანია მოქალაქეების ინფორმირებისთვის დამატებითი ღონისძიებების ჩატარება, რათა მათ ზუსტად იცოდნენ კომუნალური პრობლემის არსებობის შემთხვევაში თუ რომელ უწყებას უნდა მიმართონ.შესაბამისად, თვითმმართველობასა და კომუნალურ კომპანიებს შორის, კომუნალური სერვისების მომსახურების გასაუმჯობესებლად გამოიკვეთა რეგულარული შეხვედრების გზით კოორდინაციის გაღრმავება. ელექტროენერგეტიკის, ბუნებრივი გაზისა და წყალმომარაგების რეგულირების საკითხებთან დაკავშირებით მეტი ინფორმაცია და კვალიფიკაციის ამაღლებისთვის კი დასახელდა ტრენინგ პროგრამის შემუშავების საჭიროება.

როდის აქვს მომხმარებელს საირიგაციო წყლის მოხმარების უფლება - სემეკის განმარტება

სემეკმა საირიგაციო წყლის მიწოდების წესი შეიმუშავა, რომლის  თანახმად, მომხმარებელს უფლება აქვს საირიგაციო წყალი მოიხმაროს:• შეთანხმებულ პერიოდში;• შეთანხმებული მოცულობით.უნდა აღინიშნოს, რომ წყლის საირიგაციო მოხმარების წესები უზრუნველყოფს განრიგით წყლის გარანტირებულ მიწოდებასა და წყლის რესურსების სამართლიან და გამჭვირვალე განაწილების პირობებს.წესების დარღვევის შემთხვევაში, ფერმერებს დაერიცხებათ უკანონო მოხმარებულ მოცულობაზე და დაჯარიმდებიან ადმინისტრაციული კოდექსის შესაბამისად. საირიგაციო წყლის მიწოდების წესების შესაძლო დარღვევის შემთხვევაში შეგიძლიათ მიმართოთ სემეკს იუსტიციის სახლის ნებისმიერი ფილიალის საშუალებით.დამატებითი ინფორმაციისთვის ეწვიეთ: https://bit.ly/3UqjsXN

ენერგეტიკულ ბირჟაზე პირველი ტრანზაქცია განხორციელდა

დღით ადრე ბაზარზე პირველი ვაჭრობა შედგა.საქართველოს ენერგეტიკული ბირჟის ინფორმაციით, 2024 წლის 24 ივლისის ფიზიკური მიწოდების დღისთვის, ჯამურად ნავაჭრი ელექტროენერგიის  მოცულობა 1022 მგვტ.სთ-ია, ხოლო საშუალო შეწონილმა ფასმა შეადგინა 126.43 ლარი/მგვტ.სთ-ზე.ამ დროისთვის ბირჟაზე 13 მონაწილეა რეგისტრირებული:სს ენერგო-პრო ჯორჯია;სს ეპ ჯორჯია გენერაცია;შპს თბილისის ელექტრომიმწოდებელი კომპანია;შპს სვანეთი ჰიდრო;შპს ენერჯი დეველოფენტ ჯორჯია;სს თელასი;შპს ლილო-მოლი;სს საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემა;შპს რიცეულაჰესი;შპს საქართველოს საერთაშორისო ენერგეტიკული კორპორაცია;შპს ჰიდრო ჯორჯია;შპს კასლეთი 2;შპს გეოენერჯი.შეგახსენებთ, საქართველოს ენერგეტიკული ბირჟა 1 ივლისს არასავალდებულო ვაჭრობის რეჟიმში გაიხსნა, თუმცა, ამ დრომდე ტრანზაქცია განხორციელებული არ იყო. bp.ge 

გენადი არველაძე აშშ-ის ენერგეტიკული დეპარტამენტის მდივნის თანაშემწეს ენდრიუ ლაითს შეხვდა

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე გენადი არველაძე და სამინისტროს ენერგეტიკული პოლიტიკისა და საინვესტიციო პროექტების დეპარტამენტის უფროსი ჯუბო ტურაშვილი აშშ-ის ენერგეტიკული დეპარტამენტის მდივნის თანაშემწეს ენდრიუ ლაითს შეხვდნენ.შეხვედრა რუმინეთის ქალაქ ბუქარესტში ტრანსატლანტიკური ენერგეტიკისა და კლიმატის თანამშრომლობის (P-TECC) რიგით მე-5 მინისტერიალში ფარგლებში გაიმართა. აღნიშნულ ფორუმში საქართველოს დელეგაცია აშშ-ს ენერგეტიკის დეპარტამენტის მდივნის და რუმინეთის ენერგეტიკის მინისტრის ერთობლივი მოწვევის საფუძველზე მონაწილეობს. შეხვედრაზე მხარეებმა განიხილეს ქვეყნებს შორის არსებული თანამშრომლობის,  ერთობლივი ენერგეტიკული უსაფრთხოების გაძლიერების, მსხვილი ენერგეტიკული პროექტების, მათ შორის, შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის, ენერგეტიკული გარდაქმნისა და განახლებადი ენერგიების განვითარების საკითხები.გენადი არველაძემ ენდრიუ ლაითს მადლობა გადაუხადა აშშ - ის მიერ საქართველოს სუვერენიტეტისა და ტერიტორიული მთლიანობის მხარდაჭერისთვის.მისი თქმით, 2023 წელს საქართველომ მიიღო ევროკავშირის კანდიდატი ქვეყნის სტატუსი და იმედი გამოთქვა, რომ უახლოეს მომავალში შესაძლებელი იქნება მოლაპარაკების დაწყება ევროკავშირში გაწევრიანებაზე. მინისტრის მოადგილემ ასევე პოზიტიურად შეაფასა აშშ - ის მხარდაჭერა საქართველოში მიმდინარე რეფორმების მიმართ.მინისტრის მოადგილის თქმით, საქართველო წარმატებით ახორციელებს რეფორმებს ევროპის ენერგეტიკული გაერთიანების წინაშე აღებული ვალდებულებების ფარგლებში, რომლის მიზანსაც ქვეყნის ენერგეტიკის ევროპულ სტანდარტებთან დაახლოება და ენერგეტიკული სისტემის მდგრადობის უზრუნველყოფა წარმოადგენს. მისი თქმით, საქართველოს მთავრობა ასევე ახორციელებს ენერგეტიკის სექტორის მხარდაჭერის პროგრამებს, რომლის საფუძველზეც იზრდება ენერგოგენერაცია, განსაკუთრებით, ჰიდრო და სხვა განახლებადი ენერგეტიკის მიმართულებით, ვითარება ელექტროგადამცემი ინფრასტრუქტურა, ინერგება ენერგიის შემნახველი მოწყობილობების სისტემა, რაც, საბოლოო ჯამში, ხელს უწყობს, ქვეყნის ენერგეტიკული უსაფრთხოების განმტკიცებას.შეხვედრაზე აშშ-ის ენერგეტიკული დეპარტამენტის მდივნის თანაშემწე მიესალმა ქვეყანაში მწვანე ენერგეტიკის განვითარებისკენ მიღებულ გადაწყვეტილებებს. მან ქართულ მხარეს შესთავაზა ელექტროენერგიის შემნახველი მოწყობილობის სისტემის განვითარების მიზნით, ტექნიკურ - ეკონომიკური მხარდაჭერა და საჭიროების შემთხვევაში, ფინანსური დახმარება. შეხვედრის დასასრულს, მხარეებმა ერთმანეთს მადლობა გადაუხადეს ნაყოფიერი შეხვედრისთვის და გამოთქვეს მზაობა თანამშრომლობის კიდევ უფრო გაძლიერების კუთხით.

"მზის ენერგოპროექტებზე არაადეკვატურად დაბალი მედიანური ტარიფი დაფიქსირდა" - თორნიკე ბახტურიძე

კომპანია „უსასრულო ენერგიის“ აღმასრულებელი დირექტორი თორნიკე ბახტურიძე მიიჩნევს, რომ სიმძლავრის მეორე აუქციონში ჰიდროელექტროსადგურებისა და ქარის კატეგორიისგან განსხვავებით, მზის ენერგოპროექტებზე არაადეკვატურად დაბალი მედიანური ტარიფი დაფიქსირდა.„ერთადერთი, მზის კატეგორია იყო ცოტა დაწეული ფასებით, რადგან მზის პროექტი თავისი არსით გაცილებით მარტივია გასაკეთებლად, გაცილებით ნაკლებ რისკებთანაა დაკავშირებული. პირველ და მეორე აუქციონებში ძალიან მარტივი მოთხოვნები იყო და ამის გამო, განსაკუთრებით, მზის კატეგორიაში ძალიან ბევრმა ადამიანმა მიიღო მონაწილეობა. ამან შექმნა ე.წ. არაჯანსაღი კონკურენცია, რადგან ძალიან ბევრმა ინვესტორმა, დეველოპერმა ან უბრალოდ, პროექტის გაკეთების მსურველმა ძალიან დაბალი ფასები წარადგინა.  ჩვენი შეფასებით - არაადეკვატურად დაბალი ფასი, რამაც საერთო მედიანური ტარიფიც დაბლა დასწია. არის გაიაფების ტენდენციები მზის მიმართულებით და ეს ფასიც შეიძლება, ვარგისი იყოს, თუმცა, ყველაზე უფრო დაბალი ფასია სხვა კატეგორიებთან შედარებით“ - ამბობს თორნიკე ბახტურიძე.მისივე ცნობით, კომპანია „უსასრულო ენერგია“ სიმძლავრის მეორე აუქციონის შედეგების თანახმად, აღმოსავლეთ საქართველოში 55 მგვტ დადგმული სიმძლავრის ქარის ელექტროსადგურის პროექტს განავითარებს.ამავდროულად, კომპანიამ აუქციონში ორი მცირე ჰიდროელექტროსადგურის პროექტითაც გაიმარჯვა. ერთ-ერთი მათგანი - 1.5 მგვტ სიმძლავრის ჰესი წალკის მუნიციპალიტეტში აშენდება. ჰიდროელექტროსადგურებისთვის მშენებლობის დასასრულებლად კომპანიას 5 წლიანი ვადა აქვს, ქარის პროექტისთვის კი - 4 წლიანი.„ჩვენ ქარის ერთი პროექტით გავიმარჯვეთ, ტარიფით 5.95 ცენტი, ასევე, ჰიდროელექტროსადგურების მიმართულებითაც გავიმარჯვეთ მცირე, 1.200 მგვტ-იანი მცირე, ერთსაათიანი რეზერვუარის ჰესით. აქ ტარიფი 7.5 ცენტი დაფიქსირდა. 2030 წლისთვის კომპანიის მხრიდან დამატებით, 60 მგვტ-მდე სიმძლავრე იქნება აშენებული“ - ამბობს თორნიკე ბახტურიძე „ბიზნესპარტნიორთან“.

„რესპონდენტთა 92% კმაყოფილია ელექტროენერგეტიკის, ბუნებრივი გაზისა და წყალმომარაგების სექტორების მარეგულირებელი ნორმების ეფექტურობით“ - კვლევა

ვიშეგრადის საერთაშორისო ფონდის (IVF) მხარდაჭერით, საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელ ეროვნულ კომისიასთან (სემეკ) არსებულმა ენერგეტიკის სასწავლო ცენტრში მიმდინარე პროექტის ფარგლებში შემუშავებული კვლევა წარმოადგინა. კვლევა შეეხება საქართველოში არსებულ კომუნალური მომსახურების ხარისხსა და გამოწვევებს თბილისსა და სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონებში.დოკუმენტის მიხედვით, რესპონდენტთა დიდი ნაწილი, კერძოდ, 92%, კმაყოფილია ელექტროენერგეტიკის, ბუნებრივი გაზისა და წყალმომარაგების სექტორების მარეგულირებელი ნორმების ეფექტურობით, ხოლო ჯამში მათი 97% კმაყოფილების დონეს აძლევს მაღალ შეფასებას.ამასთან,  ელექტროენერგეტიკის, ბუნებრივი გაზისა და წყალმომარაგების სექტორებში მომხმარებლებთან ეფექტური ურთიერთობისთვის ყველაზე მნიშვნელოვან ფაქტორად დასახელდა რესპონდენტთა 61%-ის მიერ (სამეგრელო-ზემო სვანეთი და თბილისი) მომხმარებელთა მომსახურების, მათ შორის, ონლაინ-პლატფორმებისა და დახმარების ცხელი ხაზების ხელმისაწვდომობა და დროული რეაგირება, ხოლო 60%-ის მიერ - მომხმარებელთა საჩივრებისა და მოთხოვნების სწრაფი და ეფექტური გადაწყვეტა.აქვე შეგახსენებთ, რომ სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონსა და თბილისში ელექტროენერგეტიკის, ბუნებრივი გაზისა და წყალმომარაგების რეგულირებულ სექტორებში ძირითადი ტენდენციების, გამოწვევებისა და საჭიროებების დასადგენად განცალკევებულად გაანალიზდა შესაბამისი ჯგუფისაგან მიღებული პასუხები.პირველი ჯგუფი - მათ შორის, სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონის ელექტროენერგეტიკის, წყალმომარაგებისა და ბუნებრივი გაზის სექტორების რეგულირებული კომპანიებისა და სამეგრელო ზემო-სვანეთის თვითმმართველობის წარმომადგენლები. მეორე ჯგუფი - ენერგეტიკის საკითხებზე მომუშავე ექსპერტები, აკადემიური წრისა და მედიის წარმომადგენლები;

სემეკმა „საქართველოს მელიორაციის“ აღრიცხვის სისტემის გამრიცხველიანების გეგმა დაამტკიცა

საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელმა ეროვნულმა კომისიამ (სემეკ) შპს „საქართველოს მელიორაციის“ აღრიცხვის სისტემის გამრიცხველიანების გეგმა დაამტკიცა. გეგმის მიხედვით, საირიგაციო წყლის არაპროფილური მომხმარებლების (ტბორები, ტექნიკური წყლის მომხმარებლები) გამრციხველიანების გეგმა მოიცავს 2024-2025 წლებს, ხოლო საბალანსო (მუდმივი) მიწოდების წერტილებისმოწყობა-რეკონსტრუქციისა და გამრიცხველიანებისგეგმა 2025-2035  წლებისთვის განისაზღვრა. შპს „საქართველოს მელიორაციის“ მიერ,აღრიცხვის სისტემების გამრციხველიანების გეგმის ფარგლებში, მიმდინარეობს სამელიორაციო დანიშნულების არხებისა და სარწყავი ფართობების აღწერა, ასევე წყლის მიწოდების წერტილების განსაზღვრისთვის საჭირო სამუშაოები.რეგულაციების შესაბამისად, შპს „საქართველოს მელიორაციის“ ვალდებულებას წარმოადგენს საირიგაციო სისტემებზე ინდივიდუალური აღრიცხვის კვანძების მოწყობა. წყალმომხმარებელთაგამრიცხველიანება, რომლის საფუძველზეც მოხდება წყლის აღრიცხვა, ხელს შეუწყობს საირიგაციო წყლის რაციონალურ მოხმარებასა და დაზოგვას.  სემეკის მიერ დამტკიცებული „საირიგაციო წყლის მიწოდების“ წესების შესაბამისად, მელიორაციის სექტორის განვითარებისათვის მნიშვნელოვანია წყალმომარაგებაზე სწორი მოლოდინების შექმნა, საირიგაციო სისტემის წყლის მიწოდების რეჟიმის შესრულების, მოხმარების შესაბამისი ღირებულების დარიცხვის უზრუნველყოფა. 

„გამოკითხულთა აბსოლუტური უმრავლესობა სემეკის საქმიანობით კმაყოფილია“ - კვლევის შედეგები

ვიშეგრადის საერთაშორისო ფონდის (IVF) მხარდაჭერით, საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელ ეროვნულ კომისიასთან (სემეკ) არსებულმა ენერგეტიკის სასწავლო ცენტრში მიმდინარე პროექტის ფარგლებში შემუშავებული კვლევა წარმოადგინა. კვლევა შეეხება საქართველოში არსებულ კომუნალური მომსახურების ხარისხსა და გამოწვევებს თბილისსა და სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონებში.დოკუმენტიდან ირკვევა, რომ გამოკითხულთა აბსოლუტური უმრავლესობა, კერძოდ, 97% სემეკის მარეგულირებელი ნორმების ეფექტურობასა და კმაყოფილების დონეს მაღალ შეფასებას აძლევს. აღნიშნული კი მიუთითებს კომისიის ეფექტიან მუშაობაზე. ამასთან, კვლევაში მონაწილეთა შეფასება, რომ მოქმედი მარეგულირებელი ჩარჩო დადებით გავლენას ახდენს როგორც მომხმარებელთა კმაყოფილებაზე, ასევე - კომუნალურ სექტორში მოქმედი კომპანიების საქმიანობაზე, წარმოაჩენს კომისიას, როგორც სამართლიანი და დამაბალანსებელი პოლიტიკის გამტარებელ, ეფექტურ უწყებად.აქვე იმასაც შეგახსენებთ, რომ პროექტის ფარგლებში ჩატარდა როგორც რაოდენობრივი, ისე თვისობრივი კვლევა. რაოდენობრივი გამოკითხვის ფარგლებში ჯამში 217 -მა რესპონდენტმა მიიღო მონაწილეობა. ამასთან, სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონსა და თბილისში ელექტროენერგეტიკის, ბუნებრივი გაზისა და წყალმომარაგების რეგულირებულ სექტორებში ძირითადი ტენდენციების, გამოწვევებისა და საჭიროებების დასადგენად განცალკევებულად გაანალიზდა შესაბამისი ჯგუფისგან მიღებული პასუხები.პირველი ჯგუფი - მათ შორის, სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონის ელექტროენერგეტიკის, წყალმომარაგებისა და ბუნებრივი გაზის სექტორების რეგულირებული კომპანიებისა და სამეგრელო ზემო-სვანეთის თვითმმართველობის წარმომადგენლები.მეორე ჯგუფი - ენერგეტიკის საკითხებზე მომუშავე ექსპერტები, აკადემიური წრისა და მედიის წარმომადგენლები;