ნავთობპროდუქტები
"დარწმუნებული ვარ, ყულევში ნავთობის გადამამუშავებელი და ნავთობპროდუქტების წარმოების კლასტერი ჩამოყალიბდება"

პირველმა ვიცე-პრემიერმა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა ყულევში, სრული ციკლის ნავთობგადამამუშავებელი საწარმოს მნიშვნელობაზე კომენტარი გააკეთა.მთავრობის ადმინისტრაციაში გამართულ ბრიფინგზე ლევან დავითაშვილმა განაცხადა, რომ ამ შემთხვევაში, საუბარია არა ერთ რიგით საწარმოზე, რომელიც საქართველოში მთავრობის სხვადასხვა მხარდაჭერის პროგრამებით ასობითა თუ არა ათასობით იქმნება, არამედ მნიშვნელოვან მსხვილ ინვესტიციაზე, რომელიც ფაქტობრივად ახალ დარგს უყრის საფუძველს.„დარწმუნებული ვარ, ეს საწარმო იქნება ცენტრალური რგოლი და აქ ჩამოყალიბდება ნავთობის გადამამუშავებელი და ნავთობპროდუქტების წარმოების კლასტერი. ყულევში ინტენსიურად მიმდინარეობს სამშენებლო სამუშაოები, მიუხედავად რთული გეოგრაფიისა და გეოლოგიისა. კომპანიას სტრატეგიული მდებარეობა აქვს. მას საშუალება ექნება, მოახდინოს პროდუქციის ექსპორტზე გატანა, ასევე ნედლეული მიიღოს სხვადასხვა წყაროდან. ძალიან მნიშვნელოვანია ჩვენი გეოგრაფიული მდებარეობის უპირატესობის შეფასება, რადგან საქართველო მნიშვნელოვანი ენერგომარშრუტების კვეთაზეა და ენერგოსატრანზიტო ფუნქციის მატარებელი ქვეყანაა. საქართველოს მეშვეობით გადის ექსპორტზე ნავთობი და ნავთობპროდუქტები სხვადასხვა ქვეყნიდან,“ - განაცხადა ლევან დავითაშვილმა. მისი თქმით, საქართველო არის კარიბჭე, საიდანაც შუა აზიისა და სამხრეთ კავკასიის ნავთობმომპოვებელი ქვეყნებიდან ნავთობი გადის დასავლეთის მიმართულებით, აგრეთვე, პირიქით, ნავთობპროდუქტები შემოდის ფოთისა და ბათუმის ნავსადგურებში.„ჩვენი მდებარეობა სტრატეგიულია. აქედან გამომდინარე, ნედლეულით უზრუნველყოფის პრობლემა საწარმოს არ ექნება. რა თქმა უნდა, არსებობს წინასწარი შეთანხმებებიც, თუმცა ეს უკვე კომერციული ნაწილია. ყველა წინაპირობა არსებობს საიმისოდ, რომ საწარმო კონკურენტუნარიანი და წარმატებული იყოს. რაც შეეხება პროდუქციას, კომპანია გამოუშვებს მრავალი ტიპის ნავთობპროდუქტს, სრულად იქნება ორიენტირებული იმპორტის ჩანაცვლებაზე, ასევე ექსპორტის შესაძლებლობების განვითარებაზე. აქ იქნება ბიტუმის წარმოება, რომელიც მოთხოვნადია ჩვენს ინფრასტრუქტურულ სამშენებლო სამუშაოებში და შესაბამისად, დიდი იმპორტიც გვაქვს, ასევე იქნება დიზელისა და ბენზინის წარმოება. ყველაფერი იქნება ევროსტანდარტების შესაბამისი. საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, ჩვენ გვაქვს მაღალი ევროპული გარემოსდაცვითი მოთხოვნები ნავთობპროდუქტებთან დაკავშირებით. ყულევის პროექტი რამდენიმე ფაზად განვითარდება. დარწმუნებული ვარ, საბოლოოდ კომპანია განვითარდება იმ დონეზე, რომ ნავთობქიმიის სხვადასხვა მრავალფეროვანი პროდუქციის გამოშვებას შეძლებს,“ - აღნიშნა პირველმა ვიცე-პრემიერმა.

სად ღირს საწვავი ყველაზე ძვირი - რეიტინგი

საინტერესოა სად ღირს საწვავი ყველაზე ძვირი. ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირმა გამოაქვეყნა მონაცემების საწვავის ფასები, რომლის მიხედვითაც, ბოლო დღეების განმავლობაში საქართველოს საცალო ქსელში ბრენდირებულ ავტოგასამართ სადგურებზე დაფიქსირდა საწვავის ფასის კლება საშუალოდ 5-8 თეთრით/ლიტრაზე.კერძოდ, დღეისათვის საწვავის საშუალო ფასები ბრენდირებულ გასამართ სადგურებზე შეადგენს: რეგულარის ტიპის ბენზინი - 2.95-3.17 ლარი/ლიტრაზე,  პრემიუმის ტიპის ბენზინი - 3.13-3.32 ლარი/ლიტრაზე, სუპერის ტიპის ბენზინი - 3.58-3.71 ლარი/ლიტრაზე, ევრო დიზელის საწვავი - 3.21-3.33 ლარი/ლიტრაზე,  დიზელის საწვავი - 3.21-3.26  ლარი/ლიტრაზე.ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, ბოლო ორი კვირის განმავლობაში ევროპაში A-95 მარკის ბენზინის საწვავის ფასი  შემცირდა – 0,01 – 1,46 ევროთი/ლიტრაზე,  დიზელის საწვავის საშუალო  ფასი  შემცირდა - 0.01 – 1,40  ევროთი/ლიტრაზე. ევროპის ქვეყნებში ყველაზე ძვირი საწვავი ნიდერლანდებში, შვეიცარიასა და ისლანდიაშია. ამ ქვეყნებში საწვავის ფასი დაახლოებით 25-30%-ით აღემატება ევროპის სხვა ქვეყნების საშუალო ფასებს.30 სექტემბრის მდგომარეობით, ნიდერლანდებში A-95 მარკის ბენზინის საშუალო ფასი შეადგენს - 2,06 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 2.24 ევროს, დიზელის საწვავი - 1,78 ევროს; ნორვეგიაში A-95 მარკის ბენზინის საშუალო ფასი შეადგენს - 1,75 ევროს,  A-98 მარკის ბენზინი - 1.90 ევროს, დიზელის საწვავი - 1,61 ევროს; ფინეთში A-95 მარკის ბენზინის საშუალო ფასი შეადგენს - 1,70 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1,79  ევროს, დიზელის საწვავი - 1.60 ევროს;ყველაზე იაფი საწვავი არის რუსეთში: A-92 მარკის  ბენზინი - 0,519 ევროს, A-95  მარკის ბენზინის ფასი - 0,56 ევრო , A-98  მარკის  ბენზინი - 0,66 ევრო, დიზელის საწვავი - 0,64 ევროს.ასევე უნდა აღინიშნოს საწვავის ფასი ჩვენს მეზობელ ქვეყნებში. კერძოდ:სომხეთში - 1 ლიტრი A-92 მარკის  ბენზინის ფასი შეადგენს  - 1.157 ევროს,  A-95 მარკის ბენზინი - 1,25 ევროს, A-98 მარკის  ბენზინი - 1.74 ევროს , დიზელის საწვავი - 1.18 ევროს;აზერბაიჯანში - A-92 მარკის  ბენზინი -0,580 ევროს,  A-95  მარკის ბენზინის ფასი - 0,84 ევროს, A-98 მარკის  ბენზინი - 1,21 ევროს; დიზელის საწვავი - 0,53 ევროს;უკრაინაში - A-92 მარკის  ბენზინი - 1,168 ევროს,  A-95  მარკის  ბენზინის ფასი - 1,23 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1.31 ევროს, დიზელის საწვავი - 1.15 ევროს; თურქეთში - A-95  მარკის  ბენზინის ფასი - 1.12 ევროს, A-98  მარკის ბენზინი - 1.13 ევროს, დიზელის საწვავი - 1.12 ევროს. მოლდოვაში - A-92 მარკის  ბენზინი  - 1,140 ევროს,  A-95  მარკი ბენზინის ფასი - 1,15 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1,54 ევროს, დიზელის საწვავი - 0,98 ევროს.ბელორუსიაში  - A-92 მარკის  ბენზინი  - 0,654 ევროს,  A-95  მარკი ბენზინის ფასი - 0,68 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 0,74 ევროს, დიზელის საწვავი - 0,68 ევროს.ცნობისათვის, საქართველოში საწვავის ფასი ბრენდირებულ ავტოგასამართ სადგურებზე შეადგენს - A-92 მარკის  ბენზინი - 1,018 ევროს,  A-95 მარკის ბენზინის ფასი - 1,08  ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1.21 ევროს; დიზელის საწვავი - 1.08 ევროს;დეტალურად საწვავის ფასები იხილეთ ქვევით მოცემულ ცხრილში:

რა ღირს საწვავი ევროპის ქვეყნებში

ბოლო ორი კვირის განმავლობაში, ევროპაში A-95 მარკის ბენზინის საწვავის ფასი  შემცირდა  0,02 – 1,55 ევროთი/ლიტრაზე,  დიზელის საწვავი კი  გაიაფდა (0.02 – 1,48  ევროთი/ლიტრაზე). ამის შესახებ ინფორმაციას ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირი ავრცელებს. მათივე  ცნობით, ევროპის ქვეყნებში ყველაზე ძვირი საწვავი ნიდერლანდებში, დანიასა და ისლანდიაში იყო. ამ ქვეყნებში საწვავის ფასი დაახლოებით 25-30%-ით აღემატება ევროპის სხვა ქვეყნების საშუალო ფასებს.31 ივლისის მდგომარეობით ნიდერლანდებში A-95 მარკის ბენზინის საშუალო ფასი შეადგენდა - 2,17 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 2.35 ევროს, დიზელის საწვავი - 1,88 ევროს; ნორვეგიაში A-95 მარკის ბენზინის საშუალო ფასი შეადგენდა - 1,87 ევროს,  A-98 მარკის ბენზინი - 2,02 ევროს, დიზელის საწვავი - 1,68 ევროს; ფინეთში A-95 მარკის ბენზინის საშუალო ფასი შეადგენდა- 1,82 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1,91  ევროს, დიზელის საწვავი - 1.72 ევროს;ყველაზე იაფი საწვავი არის რუსეთში: A-92 მარკის  ბენზინი - 0,565 ევრო, A-95  მარკის ბენზინის ფასი - 0,61 ევრო , A-98  მარკის  ბენზინი - 0,71 ევრო, დიზელის საწვავი - 0,70 ევრო. ასევე უნდა აღინიშნოს საწვავის ფასი ჩვენს მეზობელ ქვეყნებში. კერძოდ:სომხეთში - 1 ლიტრი A-92 მარკის  ბენზინის ფასი შეადგენს  - 1.117 ევროს,  A-95 მარკის ბენზინი - 1,21 ევროს, A-98 მარკის  ბენზინი - 1.74 ევროს , დიზელის საწვავი - 1.21 ევროს;აზერბაიჯანში - A-92 მარკის  ბენზინი -0,596 ევრო,  A-95  მარკის ბენზინის ფასი - 0,87 ევროს, A-98 მარკის  ბენზინი - 1,25 ევროს; დიზელის საწვავი - 0,54 ევრო;უკრაინაში - A-92 მარკის  ბენზინი - 1,211 ევრო,  A-95  მარკის  ბენზინის ფასი - 1,35 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1.35 ევროს, დიზელის საწვავი - 119 ევრო;თურქეთში - A-95  მარკის  ბენზინის ფასი - 1.24 ევროს, A-98  მარკის ბენზინი - 1.26 ევროს, დიზელის საწვავი - 1.21 ევროს.მოლდოვაში - A-92 მარკის  ბენზინი  - 1,271 ევრო,  A-95  მარკი ბენზინის ფასი - 1,28 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1,56 ევროს, დიზელის საწვავი - 1,09 ევრო.ბელორუსიაში  - A-92 მარკის  ბენზინი  - 0,693 ევრო,  A-95  მარკი ბენზინის ფასი - 0,72 ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 0,79 ევროს, დიზელის საწვავი - 0,72 ევრო.ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით,  საქართველოში საწვავის ფასი ბრენდირებულ ავტოგასამართ სადგურებზე შეადგენს - A-92 მარკის  ბენზინი - 1,071 ევროს,  A-95 მარკის ბენზინის ფასი - 1,14  ევროს, A-98 მარკის ბენზინი - 1.27 ევროს; დიზელის საწვავი - 1.14 ევროს;დეტალურად საწვავის ფასები იხილეთ ქვევით მოცემულ ცხრილში:

ერაყმა ნავთობისა და გაზის 29 საძიებო პროექტი სალიცენზიოდ გამოიტანა

ერაყმა თავისი ნავთობისა და გაზის უზარმაზარი რეზერვუარების განსავითარებლად, 29 საძიებო პროექტი სალიცენზიოდ გამოიტანა. მიზანია, მილიარდობით დოლარის ინვესტიციების მოზიდვა და ენერგიის ახალი მარაგების აღმოჩენაა.საძიებო ბლოკები 12 პროვინციაში, ძირითადად, ცენტრალურ და სამხრეთ ერაყშია განთავსებული და ამასთან, პირველად მოიცავს ოფშორულ საძიებო ბლოკს არაბეთის ყურის ერაყის წყლებში.ამ დროისთვის, ქვეყნის ნავთობის სამინისტროს ცნობით, ყველაზე დაბალი შეთავაზების შემდეგ, ჩინურმა Zhongman Petroleum and Natural Gas Group (ZPEC)603619.SS-მა მოიპოვა უფლება იმუშაოს აღმოსავლეთ ბაღდადის საბადოს ჩრდილოეთი ნაწილში და შუა ევფრატის საბადოში, რომელიც გადაჭიმულია სამხრეთ ნაჯაფისა და კარბალას პროვინციებში. აღმოსავლეთ მაისანის პროვინციაში, დიმას ნავთობის საბადოზე კი, ერაყის KAR Group-მა გაიმარჯვა.საუდის არაბეთის შემდეგ, OPEC-ის სიდიდით მეორე მწარმოებელმა ერაყმა, ლიცენზირების რაუნდი ბოლოს 2018 წელს გამართა, რაც მთლიანობაში, მეხუთე რაუნდი იყო.„მეხუთე პლუს“ ლიცენზირების რაუნდი კი, მოიცავს ამ რაუნდიდან დარჩენილ ბევრ პროექტს და ახალ, მეექვსე რაუნდს, 14 პროექტით - თქვა ერაყის ნავთობის მინისტრმა ჰაიან აბდელ-განმა.დაგეგმილი რაუნდისთვის წინასწარი კვალიფიკაცია 20-ზე მეტმა კომპანიამ გაიარა. მათ შორის არიან ევროპული, ჩინური, არაბული და ერაყული ჯგუფები, მაგრამ არ ფიგურირებენ შეერთებული შტატების ძირითადი ნავთობკომპანიები.ბოლო წლებში ერაყმა ნავთობის მოპოვების სიმძლავრე დღეში 3 მილიონიდან დაახლოებით, 5 მილიონ ბარელამდე (bpd) გაზარდა. თუმცა, გიგანტების მხრიდან, როგორიცაა Exxon Mobil Corp და Royal Dutch Shell Plc რამდენიმე პროექტის დატოვება ცუდი შემოსავლის გამო, ნიშნავს, რომ მომავალი ზრდა გაურკვეველია.ამასთან, საბადოების განვითარება შენელდა გარემოსდაცვით, სოციალურ და მმართველობით კრიტერიუმებზე ინვესტორების მზარდი ფოკუსირების გამოც.

“ნავთობისა და გაზის მოპოვება, ტრანსპორტირება, გადამუშავება და გამოყენება” - ახალი ნაშრომი ნავთობისა და გაზის საკითხებზე

“ნავთობისა და გაზის მოპოვება, ტრანსპორტირება, გადამუშავება და გამოყენება” - ასე ჰქვია პროფესორ თეიმურაზ გოჩიტაშვილის ახალ ნაშრომს, სადაც ვრცლად არის განხილული ნავთობ-და გაზსადენების დაპროექტების, მშენებლობისა და ექსპლუატაციის საკითხები, რაც განპირობებულია საქართველოს, როგორც რეგიონის წამყვანი სატრანზიტო ქვეყნის პოზიციონირებით საერთაშორისო ნავთობ-გაზის ინდუსტრიაში და შესაბამისად, აღნიშნული საკითხებით მკითხველის დაინტერესებით.ავტორის განმარტებით, მსგავსი შინაარსის ტრადიციული გამოცემებისგან განსხვავებით, მასში ვრცლად არის წარმოდგენილი წყალბადის წარმოების, შენახვა-ტრანსპორტირებისა და ენერგეტიკაში გამოყენებისა და ატმოსფეროში წიაღისეული საწვავის წვის შედეგად ემიტირებული სათბურის გაზების შემცირების ძირითადი ასპექტები. აგრეთვე, საკითხები მოიცავს სახელშეკრულებო ურთიერთობებს ნავთობისა და გაზის ინდუსტრიაში, საქართველოს ნავთობისა და გაზის ინდუსტრიის მდგომარეობისა და განვითარების მიმოხილვას.ნაშრომი განკუთვნილია ნავთობისა და გაზის ინდუსტრიაში დასაქმებული მენეჯერებისა და სპეციალისტებისათვის, აგრეთვე ნავთობისა და გაზის მოპოვება/გამოყენების პროცესების ზოგადი საფუძვლებით დაინტერესებული მკითხველთა ფართო წრისა და პროფილური უმაღლესი სასწავლებლების სტუდენტებისათვის. გამოყენებული ლიტერატურის ჩამონათვალი მოიცავს როგორც ნავთობ-გაზის ინდუსტრიის ფუნდამენტური ცოდნის შემცველ, ისე თანამედროვე ტექნოლოგიებისა და ტენდენციების შესახებ ინფორმაციას და დაეხმარება სამაგისტრო და სადოქტორო საფეხურის სტუდენტებს ძირითადი მიმართულებების მიხედვით სისტემატიზებული სამეცნიერო-კვლევითი, ანალიზური და სტატისტიკური მასალების პირველწყაროების მოსაძიებლად.ნაშრომში მოცემული მასალების გამოყენება შეუძლიათ ენერგეტიკულ სექტორში ინვესტირებით დაინტერესებულ ბიზნესმენებს, აგრეთვე რეგიონული ეკონომიკისა და გეოპოლიტიკის საკითხებზე მომუშავე ექსპერტებსა და პოლიტიკოსებს საბაზისო ინფორმაციის გასაცნობად.ნაშრომი შეიცავს, აგრეთვე, ვრცელ ჩანართს ინგლისურ ენაზე (Introductory GUIDE into Georgian Oil and Gas Industry), რომელიც ყურადღებას ამახვილებს საქართველოს ნავთობისა და გაზის ინდუსტრიისათვის დამახასიათებელ სპეციფიკასა და განვითარების პერსპექტივებზე. ამ ინფორმაციის გაცნობა დაინტერესებულ უცხოენოვან მკითხველს ზოგად წარმოდგენას შეუქმნის ქვეყნის ენერგეტიკის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან სექტორზე.„ნაშრომის განახლებული რედაქციის გამოცემის საჭიროება განაპირობა კოვიდ- პანდემიის შემდგომი და რუსეთ-უკრაინის ომის შედეგების მნიშვნელოვანმა ზეგავლენამ გლობალურ ეკონომიკაზე, მათ შორის ნავთობისა და გაზის ბაზრის მოთამაშეების პოზიციონირებაზე - კერძოდ, ნათელი გახდა, რომ არსებით ცვლილებას მოითხოვს საერთაშორისო ბაზრების წიაღისეული ენერგეტიკული რესურსებით მომარაგების უკანასკნელი 20-30 წლის განმავლობაში დომინირებული, მაქსიმალურ ფინანსურ მოგებაზე ორიენტირებული ტენდენცია, გარემოს დაცვისა და ენერგეტიკული უსაფრთხოების ზოგიერთი ფუნდამენტური პრინციპის უგულებელყოფის ფონზე“ - განმარტავს თეიმურაზ გოჩიტაშვილი.ბმული პუბლიკაციის ჩამოსატვირთად (ქართული):https://erekle.uk/teimuraz.../oil-and-gas-2024.ka.html(Eng.)https://erekle.uk/teimuraz.../oil-and-gas-2024.html

IMF-ის პროგნოზით, ისრაელ-ირანის ფართო კონფლიქტი ნავთობის ფასებს გაზრდის

საერთაშორისო სავალუტო ფონდი აცხადებს, რომ უფრო ფართო კონფლიქტი ისრაელსა და ირანს შორის, სავარაუდოდ, ენერგიაზე ფასების ზრდას გამოიწვევს. ორგანიზაციის მთავარი ეკონომისტის პიერ-ოლივიე გურინჩასის განცხადებით, ეს, თავის მხრივ, აიძულებს ცენტრალურ ბანკებს გაამკაცრონ მონეტარული პოლიტიკა ინფლაციის გასაკონტროლებლად.საერთაშორისო სავალუტო ფონდის „მსოფლიო ეკონომიკური პერსპექტივის“ „არასასურველი სცენარი“ ამბობს, რომ ნავთობის გლობალური ფასების 15%-იანი ზრდა, ასევე, წითელ ზღვაზე გართულებული ტრანსპორტირების გაზრდილი ხარჯები, სავარაუდოდ, გლობალურ ინფლაციას 0,7 პროცენტული პუნქტით გაზრდის.„ჩვენ შევხედეთ იმ სცენარს, რომელიც განიხილავს უფრო დიდ გეოპოლიტიკურ დაძაბულობას, რაც ნავთობის ფასების, ენერგეტიკული და ტრანსპორტირების ხარჯების ზრდას იწვევს. რაც აღმოვაჩინეთ არის ის, რომ ეს პროცესები გლობალურ ეკონომიკაში გამოიწვევს ფასების უფრო მაღალ ზეწოლას. ეს ნიშნავს უფრო მაღალ ინფლაციას და დაბალ გამომუშავებას. იმ შეფასებით, რაც ჩვენ გვაქვს, ნავთობის ფასების მდგრადი ზრდა დაახლოებით 15% იქნება, ინფლაციის ზრდა გლობალურად კი, დაახლოებით 0,7%. ჩვენ ჯერ არ ვართ ამ სცენარში, მაგრამ, ძალიან ყურადღებით ვაკვირდებით მას” - თქვა IMF-ის პრესკონფერენციაზე მთავარმა ეკონომისტმა.საერთაშორისო სავალუტო ფონდი 2024-2025 წლებში გლობალური მშპ-ს 3.2%-იან ზრდას პროგნოზირებს. ეს იგივე ტემპია, რაც 2023 წელს იყო.

ნავთობის და გაზის XI-H სალიცენზიო ბლოკზე გზშ მომზადდა

ნავთობის და გაზის XI-H სალიცენზიო ბლოკზე გარემოზე ზემოქმედების ანგარიში მომზადდა. სალიცენზიო ბლოკი ტერიტორიულად მოიცავს გარდაბნის, მარნეულის, რუსთავისა და საგარეჯოს მუნიციპალიტეტებს. სახელმწიფოსთან გაფორმებული პროდუქციის წილობრივი განაწილების ხელშეკრულებისა და ნავთობისა და გაზის რესურსებით სარგებლობის გენერალური ლიცენზიის საფუძველზე, ამ ტერიტორიაზე ნავთობის და გაზის ოპერაციებს ახორციელებს უცხოური საწარმოს Georgia Oil & Gas Limited-ის ფილიალი საქართველოში.მისი დაკვეთით კონსულტანტი კომპანია შპს „გარემოსდაცვითი და შრომის უსაფრთხოების საგანმანათლებლო და საკონსულტაციო ცენტრი-ეკომეტრი“ ამზადებს ზემოაღნიშნული სალიცენზიო ბლოკის მომცველი ტერიტორიის გარემოზე ზემოქმედების შეფასების ანგარიშს (გზშ), რომლებიც შეიცავს ნავთობისა და გაზის ოპერაციების შედეგად გარემოზე პოტენციური ზემოქმედების ანალიზს.შეფასების ანგარიშის საჯარო განხილვა გაიმართება 2024 წლის 25 მარტს 14 საათზე გარდაბნის მუნიციპალიტეტის მერიაში.ნავთობის და გაზის სააგენტოს ცნობით, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესის შესაბამისად გზშ-ის ანგარიში ხელმისაწვდომია საზოგადოების ნებისმიერი წარმომადგენლისთვის. დოკუმენტის ელექტრონული ვერსია განთავსებულია ნავთობის და გაზის სახელმწიფო სააგენტოს  ფეისბუქ გვერდზე (ნავთობისა და გაზის სახელმწიფო სააგენტო/State Agency of Oil and Gas), გარდაბნის (gardabani.gov.ge), საგარეჯოს (sagarejo.gov.ge), მარნეულისა (marneuli.gov.ge) და რუსთავის (rustavi.gov.ge) მუნიციპალიტეტების ოფიციალურ ვებ-გვერდებზე, ასევე მოთხოვნის შემთხვევაში სააგენტოსა (ქ.თბილისი, სანაპიროს ქ.№2) და ზემოაღნიშნული მუნიციპალიტეტების მერიებში ხელმისაწვდომია გზშ-ის ანგარიშის ნაბეჭდი ეგზემპლარი.საზოგადოებას უფლება აქვს გზშ-ის ანგარიშის განთავსებიდან 40 სამუშაო დღის ვადაში სააგენტოს წარუდგინოს მოსაზრებები და შენიშვნები გზშ-ის ანგარიშთან დაკავშირებით (წერილობით; საჯარო განხილვის დროს; ელექტრონული საშუალებით, თუ ის იძლევა ავტორისა და გამომგზავნის სარწმუნო იდენტიფიცირების საშუალებას).

BP მეოთხე კვარტალში $3 მლრდ-ის მოგების შესახებ აცხადებს და აქციების უკან გამოსყიდვას აჩქარებს

BP მეოთხე კვარტალში 3 მილიარდი დოლარის მოგების შესახებ აცხადებს. აღნიშნული მოგება პროგნოზს აღემატება, რაც ამ პერიოდში გაზზე გაძლიერებულმა ვაჭრობამ განაპირობა. ამასთან, კომპანიამ თავისი სტრატეგიის მიმართ ნდობის განმტკიცების ნიშნად, აქციების უკან გამოსყიდვის ტემპი გაზარდა და ამით უპასუხა იმ ინვესტორებს, რომლებმაც კომპანიის სტრატეგია ეჭვქვეშ დააყენეს.BP-ის აქციები 5%-ზე მეტით გაიზარდა ლონდონის ადრეულ ვაჭრობაში. ენერგეტიკული გიგანტის 2023 წლის მოგებამ ჯამში, 13,8 მილიარდ დოლარს მიაღწია, რაც წინა წელთან შედარებით განახევრებული მაჩვენებელია, ნავთობისა და გაზის ფასების შემცირების და გადამუშავების მოგების მარჟის შესუსტების გამო.თუმცა, მეოთხე კვარტლის მაღალი მოგება ერთგვარი გამარჯვება იქნება კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორის მიურეი ოჩინკლოსისთვის, რადგან კომპანიამ წინა ორი კვარტლის მოგების პროგნოზი ვერ გაამართლა.ოჩინკლოსი მუდმივი აღმასრულებელი დირექტორი იანვარში გახდა, მანამდე კი, სექტემბერში, დროებით აღმასრულებელ დირექტორად წარადგინეს, მას შემდეგ, რაც ბერნარდ ლოუნი თანამდებობიდან მოულოდნელად გადადგა.ახალი აღმასრულებელი Reuters-თან აცხადებს, რომ BP ერთგული რჩება თავისი სტრატეგიის, რაც გულისხმობს ნავთობისა და გაზის მოპოვების შემცირებას და განახლებადი ენერგიის წყაროებისა და დაბალი ნახშირბადის ბიზნესის მკვეთრ ზრდას ათწლეულის ბოლოსთვის.

BP მესამე კვარტალში $3,3 მლრდ-იანი მოგების შესახებ აცხადებს

BP მესამე კვარტალში 3,3 მილიარდ დოლარი მოგების შესახებ აცხადებს.ეს მაჩვენებელი ანალიტიკოსების პროგნოზებს არ ჩამორჩება, რადგან ნავთობით ვაჭრობისა და გადამუშავების ძლიერი მარჟები გაზის სექტორში არსებული სუსტი შედეგებით კომპენსირდება. ამის გამო, კომპანიის აქციების ღირებულება იკლებს.ამასთან, კომპანიამ ჩამოწერა აშშ-ს ოფშორული ქარის პროექტის დიდი ნაწილი.ბრიტანულმა კომპანიამ შეინარჩუნა დივიდენდი - 7,27 ცენტი ერთ აქციაზე და გაახანგრძლივა 1,5 მილიარდი დოლარის აქციების გამოსყიდვის პროგრამა მომდევნო სამი თვის განმავლობაში. უცვლელი დატოვა გადახდის პოლიტიკა.BP-მ ნიუ-იორკის ოფშორული ქარის ელექტროენერგიის პროექტებზე 540 მილიონი აშშ დოლარის ჩამოწერის შესახებ მას შემდეგ განაცხადა, რაც ოფიციალურმა პირებმა კომპანიის მოთხოვნა არ დააკმაყოფილეს.BP ითხოვდა „უკეთეს პირობებს“ ინფლაციური ზეწოლისა და საქმიანობაში განცდილი დაყოვნების გამო.

ამერიკული ნავთობის გიგანტი Chevron-ი კონკურენტ Hess Corp-ის შეძენის შესახებ აცხადებს

ამერიკულმა ნავთობკომპანია Chevron Corp-მა კონკურენტ Hess Corp-ს შეძენის შესახებ განაცხადა. კორპორაცია Hess Corp-ის მთლიან აქციებს 53 მილიარდ დოლარად შეიძენს, რაც მის კონკურენციას Exxon Mobil-თან ახალ დონეზე აიყვანს.შეთანხმება აშშ-ს ენერგეტიკული სექტორის კონსოლიდაციაში მორიგი ნაბიჯი და Chevron-ს Exxon Mobil-თან ათანაბრებს - სულ ცოტა ხნის წინ Exxon დათანხმდა 60 მილიარდ დოლარად ეყიდა Pioneer Natural Resources, რაც მას დომინანტად აქცევს აშშ-ს შელფური ნავთობის ინდუსტრიაში. კორპორაციები ახლა ერთმანეთს უპირისპირდებიან მსოფლიოს ორ ყველაზე სწრაფად მზარდ ნავთობის აუზში - შელფურ ნაწილში და გაიანაში.Exxon Mobil-ის, Hess-ისა და ჩინური CNOO-ს უზარმაზარი აღმოჩენების შემდეგ, ბოლო წლებში გაიანა ნავთობის ერთ-ერთი მთავარი მწარმოებელი გახდა.ჯამურად, კომპანიები ორი ოფშორული გემიდან, 8 სხვადასხვა პროექტის ფარგლებში, დღეში 400 000 ბარელს აწარმოებენ.Hess Corp-ის ხელმძღვანელი ჯონ ჰესი, სავარაუდოდ, Chevron-ის დირექტორთა საბჭოს შეუერთდება მას შემდეგ, რაც გარიგება დაიხურება. გარიგების დახურვა 2024 წლის პირველ ნახევარშია ნავარაუდები.