ენერგოეფექტურობა
მწვანე ენერგიასა და ენერგოეფექტურ ტექნოლოგიებში სასტუმროებისთვის საგრანტო კონკურსი გამოცხადდა

არასამთავრობო ორგანიზაცია Georgia's Environmental Outlook (GEO) აცხადებს მცირე გრანტების კონკურსს მცირე და საშუალო ზომის სასტუმროებისთვის ენერგოეფექტური მიდგომების და ტექნოლოგიების დანერგვის თაობაზე. კონკურსი ღიაა მცხეთა-მთიანეთის  მხარესა და აჭარის ა/რ ბათუმის, ქობულეთის და ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტებში მოქმედი მცირე და საშუალო ზომის სასტუმროებისთვის. საგრანტო განაცხადები 2023 წლის 7 სექტემბრიდან 30 სექტემბრამდე მიიღება.მცირე გრანტების კონკურსის მიზანია, ხელი შეუწყოს მასპინძლობის სექტორში მომუშავე მცირე და საშუალო ზომის სასტუმროებს ენერგოეფექტური მიდგომების და ტექნოლოგიების დანერგვაში. შერჩეულ სასტუმროებში, სადემონსტრაციო პროექტების სახით შესაძლებელი იქნება ენერგოეფექტური და მწვანე ენერგიის ტექნოლოგიების ინსტალაცია. დეტალური ინფორმაციისათვის, მიჰყევით ბმულს: https://www.jobs.ge/ge/?view=jobs&id=488153 საგრანტო კონკურსი ნაწილია პროქტისა „მწვანე ენერგიის ტექნოლოგიების გავრცელების დაჩქარება ტურიზმის სექტორში“ და ამ მიზნით პროექტი გამოყოფს 48 ათას ევროს. პროექტი ხორციელდება GIZ-ის კლიმატის საერთაშორისო ინიციატივის (IKI-ის) მცირე გრანტების პროგრამის ფარგლებში, გერმანიის ეკონომიკის საქმეთა და კლიმატის ცვლილების ფედერალური სამინისტროსა (BMWK) და ფედერალური საგარეო საქმეთა ოფისის (AA) ფინანსური მხარდაჭერით.ამავე პროექტის ფარგლებში ენერგოეფექტური მიდგომების შესახებ 6-7 სექტემბერს აჭარაში გაიმართა სემინარი მასპინძლობის სექტორში მომუშავე სასტუმროების წარმომადგნლებისათვის. სემინარზე განიხილეს საქართველოს სახელმწიფო პოლიტიკა კლიმატის ცვლილების შერბილების კუთხით, ასევე, მასპინძლობის სექტორში მომუშავე მცირე და საშუალო სასტუმროებისთვის პრიორიტეტული ენერგოეფექტური და მწვანე ენერგიის ტექნოლოგიები და მათი ხარჯსარგებლიანობას და დსაფინანსების წყაროები.ღონისძიებას ესწრებონენ საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს კლიმატის ცვლილების სამმართველოს ხელმძღვანელი მაია ცხვარაძე, აჭარის ტურიზმის დეპარტმანეტის უფროსი თინათინ ზოიძე,  ექსპერტები და მკვლევრები ენერგოეფექტურობის საკითხებში, განახლებად ენერგიებზე მომუშავე კომპანიების წარმომადგენლები, ასევე, ფინანსური ორგანიზაციების წარმომადგენლები, რომლებიც სესხებს გასცემენ ენერგოეფექტურობისა და მწვანე ენერგიის განვითარების პროექტებისთვის და 25-მდე მცირე და საშუალო სასტუმროს წარმომადგენელი ბათუმის, ქობულეთის და ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტებიდან."ტურიზმის სწრაფად მზარდი სფეროა აჭარის რეგიონში. მუდმივად იზრდება რეგიონში ტურისტული ნაკადი და ტურისტული ობიექტების რაოდენობა, რაც გულისხმობს იმას, რომ მასპინძლობის ინდუსტრიასაც გვაქვს პასუხისმგებლობა გლობალური ენერგიის მოხმარებასა და სათბურის ემისიების წილზე. ტურიზმის სექტორში მწვანე მიდგომების დანერგვა, ენერგიის გონივრული მოხმარება და მასთან ასოცირებული ხარჯების შემცირება ხელს შეუწყობს ბუნებრივი რესურსების შენარჩუნებას, შემცირდება დაბინძურება და მივიღებთ ჯანმრთელ გარემოს. ამიტომაც, ტრენინგები და პროექტები, რომლებიც დაეხმარება ტურიზმის სექტორს ენერგოეფექტური ტექნოლოგიების შესახებ ინფორმაციის მიღებაში და დანერგვაში არის ძალიან მნიშვნელოვანი. კარგია, რომ აჭარა, როგორ ერთ-ერთი მოწინავე რეგიონი შეირჩა პროექტის განხორციელების ადგილად. მწვანე ტექნოლოგიების არსებობა ბაზარზე, ინვესტიციები მწვანე ეკონომიკაში, სასარგებლოა არა მხოლოდ ბიზნესისათვის, არამედ ქვეყნისა და გარემოსთვის" - განაცხადა აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტის თავმჯდომარემ თინათინ ზოიძემ.პროექტის ფარგლებში პირველი სემინარი მცხეთა-მთიანეთში მომუშავე სასტუმროებისთვის თბილისში, 2023 წლის ივნისში ჩატარდა."იმის გამო, რომ მცირე ბიზნესი ახლა იდგამს ფეხს, მათთვის რთულია ინვესტირება გააკეთონ თანამედროვე ტექნოლოგიების დანერგვაში. ამიტომ, დონორების დახმარება და შეღავათიანი სესხები მნიშვნელოვანია ამ პროცესის დასაჩქარებლად. ამგვარი ტექნოლოგიები სასტუმროებს მეტად ეკომეგობრულად და უფრო კონკურენტუნარიანად აქცევს, რადგან ტურისტების მნიშვნელოვან ნაწილში, განსაკუთრებით კი ახალგაზრდა თაობაში, გაზრდილია მოთხოვნა იმ სერვისის მიმწოდებლებზე, რომლებიც ცდილობენ, გარემოზე ზემოქმედება შეამცირონ. ჩვენი პროექტის ფარგლებში დაგეგმილია სადემონსტრაციო პროექტების განხორციელება, რაც საშუალებას მისცემს შერჩეულ სასტუმროებს უშუალოდ გაეცნონ ენერგოეფექტური და მწვანე ენერგიის - მაგალითად, მზის მიკროელექტროსადგურების და მზის წყალგამაცხელებლების - ტექნოლოგიების სარგებელს და შემდგომ ეს გამოცდილება გაუზიარონ სხვებს" - აცხადებს პროექტის მენეჯერი ნინო მალაშხია.აღნიშნული პროექტის ფარგლებში ასევე განხორციელდა კვლევა სასტუმრობისთვის ენერგოეფექტურობის საჭიროებების თაობაზე, რომელზე დარყდნობითაც მომზადდა და გამოიცა გზამკვლევი სასტუმროებისთვის, მწვანე ენერგიის ტექნოლოგიების, გამოყენებისა და დაფინანსების წყაროების შესახებ.მწვანე ენერგიის და ენერგოეფექტური ტექნოლოგიების დანერგვა, ერთი მხრივ, სასტუმროებს ენერგიისა და ხარჯების დაზოგვის საშუალებას აძლევს, მეორე მხრივ კი გულისხმობს ნაკლები სათბური აირების გაფრქვევას და მნიშვნელოვან როლს თამაშობს კლიმატის ცვლილებასთან ბრძოლაში.

🎥 აბუ-დაბიში მზის ენერგიაზე მომუშავე გამაგრილებელი კაბინები დამონტაჟდა

არაბთა გაერთიანებულ საამიროებში მიწოდების სერვისში ჩართული პირებისთვის მზის ენერგიაზე მომუშავე, კლიმატკონტროლირებადი სადგურები განთავსდა.ზაფხულის მცხუნვარე სიცხეში შესვენებისა და გაგრილებისთვის განკუთვნილი მზის ენერგიაზე მომუშავე სამი კაბინა აბუ-დაბიში დამონტაჟდა.ეკოლოგიურად სუფთა კაბინებში განთავსებულია დასაჯდომები, წყლის დისპენსერები, კონდიციონერი და მობილური ტელეფონის დამტენები.”ჩვენ შეგვიძლია აქ ჩამოვსხდეთ, შევისვენოთ და გავგრილდეთ, რაც ასეთ სიცხეში ჩვენთვის ძალიან მნიშვნელოვანია“ - ამბობს Reuters-თან მიწოდების სერვისის ერთ-ერთი  თანამშრომელი აბდელრაჰმან ჯამილი.ინიციატივა, კამპანია „ზაფხული ერთად“ ნაწილია, რომელიც საამიროებში ორგანიზაცია „საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების გაერთიანებულმა კომიტეტმა“ საკვების მიმწოდებელ კომპანია Talabat-თან თანამშრომლობით წამოიწყო. კამპანიის მიზანია მწვანე მიზნების გათვალისწინებით, მიწოდების სერვისში ჩართული პირების დახმარება.ორგანიზაციის განმარტებით, ქვეყნის მდგრადი განვითარების ხედვის შესაბამისად, არსებობს „ამ კუთხით გაფართოების გეგმები“. მით უფრო, რომ ქვეყანა დეკემბერში COP28 კლიმატის სამიტის სამასპინძლოდ ემზადება.აღსანიშნავია, რომ არაბთა გაერთიანებულ საამიროებს ივნისის შუა რიცხვებიდან სექტემბრის შუა რიცხვებამდე, 12:30 საათიდან 15:00 საათამდე პერიოდში ღია სივრცეებსა და მზის პირდაპირი სხივების ქვეშ მუშაობასთან დაკავშირებით აკრძალვა აქვს გამოცხადებული. მიზანი სიცხესთან დაკავშირებული დაზიანებებისა და დაავადებების თავიდან აცილებაა.

"ენერგოეფექტურ შენობებში კომუნალური დანახარჯები მინიმუმ 35-40%-ით ნაკლებია"

ენერგოეფექტურობის მინიმალური სტანდარტების დაკმაყოფილება მშენებლობის ხარჯებს ზრდის, თუმცა, ამასთან ერთად შენობა-ნაგებობებში ენერგომოხმარებას მნიშვნელოვნად ამცირებს.როგორც ეკონომიკის სამინისტროს ენერგოეფექტურობისა და განახლებადი ენერგიების პოლიტიკისა და მდგრადი განვითარების დეპარტამენტის უფროსმა მარიტა არაბიძემ „ბიზნესპარტნიორთან“ საუბრისას აღნიშნა, საერთაშორისო გამოცდილება აჩვენებს, რომ ენერგოეფექტურ შენობებში კომუნალური დანახარჯები მინიმუმ 35-40%-ით ნაკლებია.„პირობითად, თუ მომხმარებელი არაენერგოეფექტურ საცხოვრებელ სახლში კომუნალურებში 100 ლარს იხდის, ენერგოეფექტურში მოუწევს 60 ლარის გადახდა. პრაქტიკა ამას აჩვენებს. ეს არ არის მითი, ნამდვილად ასეა. თუ ჩვენ ვსაუბრობთ იმაზე, თუ როგორ გაძვირდება ახალი შენობები, უნდა ვთქვათ, რომ ჩვენ გავაკეთეთ რეგულირების ზემოქმედების ანალიზი და გამოიკვეთა, რომ ენერგოეფექტურობის მინიმალური სტანდარტების ამოქმედების შედეგად, ქვეყანაში მიმდინარე მშენებლობების თვითღირებულება დაახლოებით 5-10 პროცენტით გაიზრდება. თუმცა დანაზოგი, რაც კომუნალური ხარჯების შემთხვევაში ექნება მომხმარებელს, ბევრად მეტია. ასე რომ, საბოლოო ჯამში, მომხმარებელი მოგებული რჩება.“- აღნიშნა მარიტა არაბიძემ.ენერგოეფექტურობის მინიმალური მოთხოვნები საქართველოში 2023 წლის პირველი ივლისიდან ამოქმედდა. შესაბამისად, ენერგოეფექტურობის დამადასტურებელი დეკლარაციის წარდგენის გარეშე სამშენებლო პროექტი ნებართვას ვეღარ მიიღებს.რეგულაცია ყველა შენობაზე გავრცელდება, გარდა 50 კვ.მ-ზე ნაკლები შენობისა, და ასევე ენერგოეფექტურობის მოთხოვნების დაკმაყოფილება არ დაევალებათ კულტურული ღირებულების მატარებელ თუ რელიგიური დანიშნულების ნაგებობებს."ბიზნესპარტნიორი"

რომეო მიქაუტაძემ ენერგეტიკულ სექტორში მომუშავე კომპანიებისა და ბიზნესასოციაციების წარმომადგენლებთან განახლებადი წყაროებიდან ენერგიის წარმოების მხარდაჭერის ახალი სქემა განიხილა

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის პირველმა მოადგილემ რომეო მიქაუტაძემ მონაწილეობა მიიღო ინვესტორებთან შეხვედრაში, რომლის დროსაც განხილულ იქნა განახლებადი ენერგიების მხარდაჭერის სქემით გათვალისწინებული აუქციონების ჩატარების პროცედურები. შეხვედრის ორგანიზებაში მონაწილეობა მიიღო აშშ – ის საერთაშორისო განვითარების სააგენტომ (USAID). შეხვედრას ენერგეტიკულ სექტორში მომუშავე კომპანიებისა და ბიზნესასოციაციების წარმომადგენლები დაესწრნენ.თავის გამოსვლაში, მინისტრის პირველმა მოადგილემ განსაკუთრებული მნიშვნელობა მიანიჭა ენერგეტიკის განვითარების მნიშვნელობას ქვეყნის ეკონომიკური ზრდის პროცესში. მისი განცხადებით, საქართველოსთვის, რომლის ეკონომიკაც სტაბილურად ვითარდება, მისი ენერგეტიკული შესაძლებლობების მდგრადი ზრდა უმნიშვნელოვანესია. რომეო მიქაუტაძის განცხადებით, ქვეყანას აქვს განახლებადი ენერგიის რესურსების დიდი პოტენციალი, რომლის ათვისებაც მთავრობის ეკონომიკური პოლიტიკის პრიორიტეტია. მან ასევე გაამახვილა ყურადღება ხელისუფლების ამბიციურ გეგმებზე, რომლებიც მიმართულია მსხვილი ენერგეტიკული პროექტების განვითარებისკენ. მათ შორისაა, როგორც ადგილობრივი ენერგორესურსების ათვისება, ისე შავი ზღვის ენერგოკაბელის მშენებლობა, რომელიც საქართველოს და მთლიანად სამხრეთ კავკასიის რეგიონს ევროკავშირთან დააკავშირებს. რომეო მიქაუტაძის თქმით, ყოველივე ეს გაზრდის ქვეყნის ენერგეტიკული უსაფრთხოების ხარისხს.მინისტრის პირველმა მოადგილემ მადლობა გადაუხადა USAID – ს იმ მხარდაჭერისთვის, რომელსაც აღნიშნული ორგანიზაცია საქართველოს ენერგეტიკული შესაძლებლობების განვითარებისადმი იჩენს.შეხვედრაზე ასევე სიტყვით გამოვიდა USAID – ის საქართველოს მისიის დირექტორი ჯონ პენელი. ოფიციალური მოხსენებების შემდეგ, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს წარმომადგენლებმა შეხვედრის მონაწილეებს წარუდგინეს პრეზენტაცია განახლებადი წყაროებიდან ენერგიის წარმოებისა და გამოყენების მხარდაჭერის სქემისა და სიმძლავრის აუქციონის წესების შესახებ.პრეზენტაციის შემდეგ, გაიმართა დისკუსია.

„საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემის“ სათავო ოფისში სსე-ის, კომპანია MERCADOS-ის და აზიის განვითარების ბანკის (ADB) წარმომადგენლების ერთობლივი სამუშაო შეხვედრა გაიმართა

„საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემის“ სათავო ოფისში სსე-ის, კომპანია MERCADOS-ის და აზიის განვითარების ბანკის (ADB) წარმომადგენლების ერთობლივი სამუშაო შეხვედრა გაიმართა.შეხვედრის მიზანს „ენერგეტიკული უსაფრთხოებისა და წყალბადის სექტორის განვითარების პროგრამის მომზადების პროექტი“-ს ფარგლებში განსახორციელებელი სამუშაოების დაგეგმვა წარმოადგენდა. საუბარი შეეხო ენერგიის დამაგროვებელი ბატარეების ოპტიმალური სიმძლავრისა და ტევადობის დასადგენად საჭირო სამუშაოების მოცულობის განსაზღვრას.შეხვედრის მონაწილეებმა განიხილეს საქართველოს ელექტროენერგეტიკული სისტემის ოპერირების სცენარები, ბატარეის მოდელირების პრინციპები, ენერგიის დამაგროვებელი ბატარეების დაყენების შესაძლო ლოკაციები და ბატარეების ოპერირების თავისებურებები ახალი ელექტროენერგეტიკული ბაზრის პირობებში.ენერგიის დამაგროვებელი ბატარეები მნიშვნელოვან როლს შეასრულებს საქართველოს გადამცემი სისტემის მდგრადობისთვის და უზრუნველყოფს ელექტროენერგიის უსაფრთხოდ მიწოდებას. „საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემა“ პროექტს ADB-ის ფინანსური და MERCADOS-ის ტექნიკური მხარდაჭერით ახორციელებს.

„ენერგეტიკაში ჭკვიანი ტექნოლოგიების დანერგვა ელ.ენერგიის მიწოდება-მოხმარების დაბალანსებას ხელს შეუწყობს”

„ჩვენი ქვეყნის ენერგეტიკული პოლიტიკა მოიცავს ციფრული ტექნოლოგიების ათვისებასა და მის აქტიურ გამოყენებას. სექტორის დიგიტალიზაციის სტრატეგია და სამოქმედო გეგმა, რომლებიც სემეკმა ევროკავშირის მხარდაჭერით შეიმუშავა, მნიშვნელოვანია საქართველოს ენერგეტიკულ ბაზარზე მიმდინარე რეფორმების პროცესში. დარგში ჭკვიანი ტექნოლოგიების დანერგვა ხელს შეუწყობს ელექტროენერგიის მიწოდება-მოხმარების დაბალანსებას და ენერგეტიკული სისტემების ოპტიმიზაციას და განვითარებას,“ – განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის პირველმა მოადგილე რომეო მიქაუტაძემ პროექტის „სემეკის მხარდაჭერა დიგიტალიზაციისთვის შესაბამისი გარემოს შექმნისა და დიგიტალზიაციის სტრატეგიის შემუშავების შესახებ“ ოფიციალური დახურვის ცერემონიაზე.ღონისძიებაზე ასევე მისასალმებელი სიტყვით გამოვიდნენ სემეკის (ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელი ეროვნული კომისიის) თავმჯდომარე დავით ნარმანია, იტალიის ელჩი საქართველოში ენრიკო ვალვო და სხვა პასუხისმგებელი პირები.პროექტი, რომელიც 8 თვის განმავლობაში მიმდინარეობდა, ევროკავშირმა 250,000 ევროთი დააფინანსა. ის მიზნად ისახავს მარეგულირებელი კომისიის მხარდაჭერას დიგიტალიზაციის სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის შემუშავების პროცესში. პროექტში განხორციელებაში მონაწილეობდა იტალიის ენერგეტიკული მომსახურების სამსახური.პროექტის პრეზენტაციაზე აღინიშნა, რომ ეფექტიანი, გამჭვირვალე და კონკურეტული ბაზრისთვის არსებითია ენერგეტიკული ბაზრის მონაწილეებისა და მომხმარებლების აღჭურვა სათანადო ციფრული მექანიზმებით, რათა უზრუნველყოფილი იყოს მათი აქტიური მონაწილეობა ბაზარზე.

ბრიტანეთში ელექტრომობილებმა დიზელის ძრავიან ავტომობილებს გაასწრეს

ბოლო წლებში ძალიან გაიზარდა ელექტრომობილების გაყიდვები და არ ჩანს მისი შემცირების ნიშნები, რადგანაც ამ ტიპის ავტომობილები ბრიტანეთში პოპულარობით მეორე ადგილზეა.ელექტრომანქანები პოპულარობით მხოლოდ ბენზინისძრავიან ავტომობილებს ჩამოუვარდება, ხოლო დიზელისძრავიან ავტომანქანებს გაასწრო და წინა თვეში საავტომობილო ბაზრის 32.9% დაიკავა. ავტომწარმოებლებისა და მოვაჭრეთა ასოციაციის (SMMT) ცნობით, წინა წელთან შედარებით, ელექტრომობილების გაყიდვები 40.1% გაიზარდა, ხოლო დიზელის ძრავიანი ავტომანქანების გაყიდვები 38.9% შემცირდა. გარდა ამისა, ასოციაცია გვატყობინებს, რომ ახალი ავტომობილების CO2 გამონაბოლქვი შემცირდა 11.4 გ/კმ-მდე, რაც ბრიტანეთის უახლეს ისტორიაში ყველაზე დაბალი მაჩვენებელია.თუმცა ელექტრომანქანების გაყიდვების ზრდა დაკავშირებულია არა იმდენად კერძო პირებთან, არამედ საწარმოებსა და ავტოპარკებთან, რადგან გაყიდული ელექტრომობილების ძირითადი ნაწილი სწორედ მათზეა დარეგისტრირებული. SMMT-ის ცნობით, კერძო პირებს სჭირდებათ დამატებითი სტიმული ელექტრომობილებზე გადასვლისთვის, რადგან დამტენი ინფრასტრუქტურის ნაკლებობა აფრთხობთ.ამჟამად მთავრობა 2030 წლისთვის გეგმავს 300 000 საზოგადოებრივი სატენი სადგურის გახსნას, საიდანაც ნაწილი – 34 637 ასეთი სადგური – გასული წლის ოქტომბრამდე უკვე გაიხსნა.SMMT-ის განცხადებით, გეგმის შესასრულებლად ყოველდღიურად 100-მდე ახალი სადგურის გახსნაა საჭირო. ამჟამინდელი დღიური მაჩვენებელი 23-ია. ეს მაჩვენებელი კი ძალიან მცირეა, რადგან ბრიტანეთის ახლანდელი ელექტრომობილების ინფრასტურუქტურის მიხედვით, შეიძლება საჭირო იყოს 720 000-მდე სატენი სადგური. კანცლერ ჯერემი ჰანტის ბოლო გადაწყვეტილებამ, ელექტრომობილებზე გადასახადის დაწესების შესახებ და ელექტროენერგიაზე გაზრდილმა ფასებმა შეიძლება დამატებითი წინაღობები შექმნას ელექტრომობილების მასიური დანერგვისთვის. SMMT-ის ვარაუდით, ელექტრომანქანების ინფრასტუქტურაში დამატებითმა ინვესტიციებმა შეიძლება მოახერხოს რიგითი მომხმარებლების ელექტრომობილებზე გადასვლაში დაარწმუნება და ხელი შეუწყოს ინდუსტრიის ზრდას.კიდევ ერთი ახალი ამბავი: 2022 წელს ახალი ავტომობილების გაყიდვები 2%-ით შემცირდა, 1.61 მილიონი ავტომომხმარებლით ნაკლები დარეგისტრირდა. SMMT-ის აღმასრულებელი დირექტორი, მაიკ ჰოუსი, ამბობს: „ავტომობილების გაყიდვები პანდემიამდელ მაჩვენებლებს ჯერ კიდევ ჩამოუვარდება, თუმცა ფართო ეკონომიკურ პერსპექტივაში, შესაძლოა, 2023 წელს ეკონომიკის ამ დარგში არსებითი ზრდა გვქონდეს. რაკი ეს კავშირშია ნულოვანი გამონაბოლქვის გაზრდასთანაც, მისი ხელშეწყობისთვის მთავრობა უნდა დაეხმაროს მძღოლებს ელექტრომობილებზე გადასვლაში და აიძულოს სხვები, უფრო სწრაფი ინვესტიციები ჩადონ სახელმწიფოს მასშტაბით სატენი სადგურების ინფრასტრუქტურაში.მწარმოებელთა ინოვაციებმა და ვალდებულებამ წვლილი შეიტანა, ელექტრომობილები, ტრანსპორტის ეს სახეობა, პოპულარობით მეორე გამხდარიყო. თუმცა რაკი ჩვენი ქვეყანა ელექტრომობილების ინდუსტრიაში ლიდერობისკენ მიისწრაფის, ეს მორგებული უნდა იყოს კანონებზე  და ინვესტიციებზე, რომელიც გააქარწყლებს მომხმარებლების ეჭვებს ელექტრომანქანებზე გადასვლასთან მიმართებაში. სატენი სადგურების გამართული ინფრასტრუქტურის არსებობა აქ საკმაოდ დიდ როლს თამაშობს“.წყარო: greenpole.org

„ბირთვულ ენერგიას სხვა მიზეზების გამო აქვს პრობლემები“ – ბილ გეითსი ბირთვული ენერგიის შესახებ საუბრობს

Microsoft-ის დამფუძნებელი ბილ გეითსი თვლის, რომ ბირთვული ენერგიის გამოყენება უნდა გაგრძელდეს.ეს აზრი მან გერმანულ გაზეთ Handelsblatt-თან ინტერვიუში გამოთქვა.”მე დავტოვებდი რეაქტორებს მუშა მდგომარეობაში, ისინი უზრუნველყოფენ სუფთა ენერგიას და შედარებით უსაფრთხოა”, – თქვა გეითსმა და უპასუხა კითხვას, აკეთებს თუ არა სწორ საქმეს გერმანიის მთავრობა ქვეყანაში დარჩენილი ბოლო ატომური ელექტროსადგურების დახურვით.”ხელისუფლებებმა, რომლებიც არჩეულ იქნა რთული საკითხების გადასაჭრელად, უნდა მიიღონ გადაწყვეტილებები”, – აღნიშნა გეითსმა.ამავე დროს, მან დასძინა, რომ ბირთვული ნარჩენები „არ უნდა იყოს მიზეზი იმისა, რომ უარი თქვან ბირთვული ენერგიის გამოყენებაზე“.“საფრანგეთი ააშენებს თანამედროვე რეაქტორებს, გერმანია კი არა. იმედი მაქვს, რომ გერმანია ღია იქნება ტექნოლოგიებისთვის”, – ხაზგასმით აღნიშნა ბიზნესმენმა.ამავე დროს, გეითსმა აღნიშნა, რომ ბირთვული ნარჩენების უსაფრთხოდ შენახვა შესაძლებელია გეოლოგიურად შესაფერის რეგიონებში, ღრმა ჭაბურღილებში, ასობით მილიონი წლის განმავლობაში.„როდესაც ვსაუბრობთ ნახშირორჟანგის დაგროვებაზე, ჩვენ ვსაუბრობთ გიგანტურ მოცულობებზე, მაგრამ თუ ჩვენ მთელ შეერთებულ შტატებს მივაწოდებთ ბირთვულ ენერგიას, ნარჩენები შეიძლება რამდენიმე ოთახის ავსებს.ბირთვულ ენერგიას სხვა მიზეზების გამო აქვს პრობლემები: ის არც თუ ისე ეკონომიურია და არსებობს შეშფოთება მესამე თაობის რეაქტორების უსაფრთხოებასთან დაკავშირებით. ამიტომ, ჩვენ უნდა ავაშენოთ ახალი რეაქტორები“, – განაცხადა გეითსმა.გერმანიაში ენერგეტიკული სიტუაციის კომენტირებისას მან აღნიშნა, რომ „აუცილებელია განახლებადი ენერგიის წყაროების და ელექტრო ქსელების უფრო სწრაფი განვითარება“.„თუმცა, ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ევროპის ენერგეტიკული პრობლემები არ შეიძლება გადაწყდეს იზოლირებულად, ინდივიდუალურად, ქვეყნიდან ქვეყანაში“, – განაცხადა მან.„ამიტომ, ევროპული ენერგეტიკული სისტემა უნდა შეიქმნას რაც შეიძლება სწრაფად. გაცილებით მეტი კვლევაა საჭირო ენერგიის შენახვისა და ბირთვული შერწყმის ახალი ტიპების სფეროში, რადგან სანდო ენერგიის წყაროს შექმნა ნულოვანი ემისიებით ერთ-ერთი ყველაზე რთულია“, – დაასკვნა გეითსმა.11 ნოემბერს გერმანიის ბუნდესტაგმა მხარი დაუჭირა გერმანიაში მოქმედი სამივე ატომური ელექტროსადგურის მუშაობის გაგრძელებას. ამრიგად, Isar-2, Neckarwestheim-2 და Emsland ატომური ელექტროსადგურების მუშაობა 15 აპრილამდე გაგრძელდება. მანამდე გერმანიის ვიცე-კანცლერი, ეკონომიკისა და კლიმატის დაცვის მინისტრი, რობერტ ჰაბეკი მხოლოდ ორი ობიექტის მუშაობის გაგრძელებას აპირებდა. მოგვიანებით კანცლერმა ოლაფ შოლცმა ბრძანა, რომ სიას დაემატებინათ მესამე სადგური.ახლა გერმანიაში სამი ატომური ელექტროსადგური მუშაობს, მათი გამორთვა 2023 წლის 1 იანვრამდე იგეგმებოდა. როგორც მოსალოდნელია, 15 აპრილის შემდეგ სადგურები ქსელიდან სამუდამოდ გაითიშება.წყარო: bfm.ge

მაია მელიქიძე კონფერენციაზე „ქალთა ჩართულობა ენერგეტიკაში“ სიტყვით წარდგა

საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელი ეროვნული კომისიის (სემეკ) წევრი, ენერგეტიკის მარეგულირებელთა რეგიონული ასოციაციის თავმჯდომარე (ERRA) მაია მელიქიძე კონფერენციაზე -„ქალთა ჩართულობა ენერგეტიკაში“ სიტყვით წარდგა. კონფერენცია გაიმართა „USAID-ის ენერგეტიკული მომავლის უზრუნველყოფის პროგრამის“, საქართველოს განახლებადი ენერგიის განვითარების ასოციაციის (GREDA)-ს ორგანიზებითა და საქართველოს პრეზიდენტის ადმინისტრაციის მხარდაჭერით. ღონისძიება გახსნა საქართველოს პრეზიდენტმა, სალომე ზურაბიშვილმა.სიტყვით გამოსვლისას მაია მელიქიძემ ისაუბრა ქალთა როლის გაძლიერებაზე ენერგეტიკის სექტორში.„საქართველო ახლა იმყოფება ძალიან მნიშვნელოვან პროცესში. პირველი, ის, რომ  რამდენიმე დღის წინ საქართველო აღმოჩნდა ის ქვეყანა, რომელსაც მიენიჭა ძალიან მნიშვნელოვანი როლი, კერძოდ „ვიზუალ კაპიტალისტის“ მიერ საქართველო პირველად მოხვდა მსოფლიო ენერგეტიკულ რუკაზე. შესაბამისად, განახლებადი ენერგიები უკვე არის ჩვენი ქვეყნის სავიზიტო ბარათი. მეორე ის, რომ 2026 წლის შემოდგომაზე საქართველოში ჩატარდება ენერგეტიკის რეგულირების მსოფლიო ფორუმი. ამ და სხვა ღონისძიებებში ქალების გააქტიურება არის გადამწყვეტი – ქალის, როგორც გადაწყვეტილების მიმღების, პოლიტიკის შემქმნელის, ინჟინრის, მეცნიერის, წარმატების ფორმულის დამწერის. ახლა უკვე დროა, რომ ქალებმა ენერგეტიკაში ეს შანსი გამოვიყენოთ. ძალა ერთობაშია. ქალებმა მხარდამხარ უნდა შევძლოთ წარმატების მიღწევა“, – განაცხადა მაია მელიქიძემ.კონფერენცია „ქალთა ჩართულობა ენერგეტიკაში“ მიზნად ისახავდა ენერგეტიკის დარგში ქალთა ჩართულობის საკითხის აქტუალიზაციას, მომავალი სპეციალისტი ქალებისთვის დარგში არსებული ტენდენციების გაცნობასა და ენერგეტიკაში მომუშავე, გადაწყვეტილების მიმღები მამაკაცებისთვის ცნობიერების ამაღლებას ქალთა ჩართულობის საკითხთან დაკავშირებით.კონფერენციის ერთ-ერთი პანელი დაეთმო ინოვაციურ ტექნოლოგიებში ქალთა შესაძლებლობების განვითარებასა და საქართველოს ენერგეტიკულ სექტორში დასაქმების პერსპექტივებზე დისკუსიას.

BMW-ის დაუმტკიცეს პატენტი, რომელიც ელექტრომობილებს საშუალებას აძლევს, გამოიყენოს ენერგია „მწოლიარე პოლიციელებისგან“

BMW-ის პატენტი შექმნის ავტომობილის სავალი ნაწილის ახალ დიზაინს, რომელსაც შეუძლია გამოიყენოს მანქანის  ხელოვნურ უსწორმასწორობებზე მოძრაობისას წარმოქმნილი ენერგია.CarBuzz-მა, სატრანსპორტო საშუალების სიახლეების ვებსაიტმა, აღმოაჩინა დოკუმენტები გერმანიის საპატენტო და სავაჭრო ნიშნების ოფისიდან BMW-ის საკიდრების დიზაინისთვის, რომელსაც შეუძლია ენერგიის მიღება საგზაო დაბრკოლებებისგან, შედეგად კი, ელექტრო ძრავების დამუხტვა მანქანის მოძრაობისას.როდესაც მანქანა მოძრაობს,  ენერგიას გზის დაბრკოლებებიდან, სავალი ნაწილის ზამბარებში ჩვეულებრივ შთანთქავს  და შემდეგ ენერგია  სითბოს სახით იშლება. მაგრამ BMW-ის დიზაინი მოიცავს გენერატორს, რომელიც აქტივატორის მეშვეობით უერთდება შეჩერების მართვის მკლავს. როდესაც ბორბალი გადადის ,,მწოლიარე პოლიციელზე’’, სტაბილიზატორის მკლავი უხვევს და ატრიალებს დისკს, განმარტა CarBuzz-მა. დაბრკოლების გავლის შემდეგ, ბორბალი უკან დაბლა მიდის, რათა გზას შეეხოს და ენერგია ამორტიზატორზე გადაიტანოს.სტაბილიზატორის მკლავი და მამოძრავებელი დისკი ისევ ბრუნავს, ხოლო ცალმხრივი გადაბმულობა ჩართულია და  მექანიზმს სიჩქარისა და ბრუნვის გაზრდის გენერატორზე, ბორბლის ბრუნვისთვის იყენებს.CarBuzz-ის პროგნოზით, დაპატენტებული იდეა, წარმოებაში გაგზავნის შემთხვევაში, შეიძლება მოიძებნოს BMW-ის ფლაგმანი მანქანების ელექტროვერსიებში. Inside EVs აღნიშნავს, რომ ეს ფუნქცია შეიძლება ჩაითვალოს პრემიუმად და უფრო მაღალი ღირებულება ექნება, ვიდრე ის შედის ძირითად EV მოდელებში ან შეიძლება შესთავაზოს გამოწერის საფუძველზე.მაგრამ, როგორც The Verge-მა, რომელმაც ასევე მოიპოვა და გადაამოწმა საპატენტო დოკუმენტები, აღნიშნა, მანქანების ბევრი მწარმოებელი პატენტს ხშირად წარადგენს, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ ყველა მათგანი შესრულდება. ასევე,  BMW არ არის ერთადერთი კომპანია, რომელიც მუშაობს მსგავს ინოვაციებზე და რომელსაც სატრანსპორტო საშუალებებიდან ენერგიის მოპოვება და გამოყენება შეუძლია მაშინ, როდესაც ისინი გზაზე დაბრკოლებებს ხვდებიან. 2022 წლის ოქტომბერში, CarBuzz-ი ასევე იტყობინება, რომ Gig Performance-მა წარმოადგინა Roadkil 5000  საკიდი აქსესუარი, რომელსაც შეუძლია გამოიყენოს ენერგია უსწორმასწორობებზე და  იგი ელექტრომობილების დიაპაზონის გასაფართოებლად გამოიყენოს.2015 წელს ჩატარებული კვლევით ასევე გამოიკვლიეს, თუ როგორ უნდა შეიწოვოს და ხელახლა გამოიყენოს ენერგია ვიბრაციებიდან, განსაკუთრებით, საკიდში ენერგიის აღდგენის გზით, ორმაგი მასის პიეზოელექტრული ბარის ამომყვანის საშუალებით. 2009 წლის სხვა კვლევით მიმოიხილეს ჰიბრიდული სატრანსპორტო საშუალებების აქტიური შეჩერების ენერგიის რეგენერაცია, რამაც შეიძლება გააუმჯობესოს საწვავის ეკონომია და გაზარდოს მანქანის ბატარეის სიცოცხლე.წყარო: greenpole.org