ელექტრომობილების რაოდენობა მსოფლიოს წამყვან ქვეყნებში

ავტომწარმოებლები ელექტრომობილებისა და ბატარეების წარმოებისთვის დაფინანსებას $1.2 ტრილიონამდე გააორმაგებენ

მსოფლიოს წამყვანი ავტომწარმოებლები 2030 წლისთვის გეგმავენ, $1.2 ტრილიონამდე გაზარდონ დაფინანსება, რომელიც ელექტრომობილების, ასევე მათთვის საჭირო ბატარეებისა და მასალების წარმოებისა და განვითარების მხარდაჭერას ისახავს მიზნად. ინფორმაციას Reuters-ი კომპანიების საჯარო მონაცემებისა და პროგნოზების ანალიზის საფუძველზე აქვეყნებს.

2030 წლისთვის ავტომწარმოებლები მხოლოდ ბატარეაზე მომუშავე 54 მილიონი ელექტრომობილის (BEV) გამოშვებას გეგმავენ, რაც ავტომობილების მთლიანი წარმოების 50%-ზე მეტს შეადგენს. Benchmark Mineral Intelligence-ის მონაცემებით, ამავე პერიოდისთვის, ელექტრომობილების უპრეცედენტო დონის მხარდასაჭერად, ბატარეის წარმოების 2.8-ტერავატ/საათამდე გაზრდაც იგეგმება.

ელექტრომობილების წარმოების ზრდაში ლიდერი Tesla-ს აღმასრულებელი დირექტორის, ილონ მასკის გეგმა ათწლეულის ბოლომდე 20 მილიონი ელექტრომობილის შექმნას ითვალისწინებს, რასაც დაახლოებით 3 ტერავატ/საათის ბატარეა დასჭირდება. მასკმა ოქტომბრის ბოლოს განაცხადა, რომ Tesla უკვე მუშაობს ავტომობილის მცირე პლატფორმაზე, რომლის ღირებულებაც Model 3-ისა და Model Y-ის ნახევარი იქნება.

მიუხედავად იმისა, რომ Tesla-ს დაფინანსების გეგმა სრულად არ გამოუქვეყნებია, Reuters-ის ანალიზით, მსგავსი მოცულობის ზრდა კომპანიას ასობით მილიარდი დოლარი დაუჯდება. ცნობისთვის, ელექტრომობილების მწარმოებელს ავტომობილების მიმდინარე წლის 1.5-მილიონიანი გაყიდვის მაჩვენებლის 13-ჯერ გაზრდა სურს.

ელექტრომობილებთან დაკავშირებით ამბიციური გეგმები აქვს გერმანულ Volkswagen-საც და ათწლეულის ბოლომდე $100 მილიარდზე მეტის დახარჯვა სურს, მათ შორის ევროპასა და ჩრდილოეთ ამერიკაში ბატარეებისთვის ახალი გიგაქარხნების დასამატებლად. რაც შეეხება Mercedes-Benz-ს, ავტომწარმოებელმა, სულ მცირე, $47 მილიარდი გამოყო ელექტრომობილების განვითარებისა და წარმოებისთვის, რომლის თითქმის ორი მესამედი კომპანიის გლობალური ბატარეის სიმძლავრის გაზრდას მოხმარდება.

წამყვან ავტომწარმოებლებს შორის, რომლებიც ელექტრომობილებისა და ბატარეების განვითარებაში მნიშვნელოვანი ინვესტიციებით გამოირჩევიან, მოხვდა იაპონური Toyota Motor-იც, $70 მილიარდის დაფინანსებითა და 2030 წლისთვის 30 სხვადასხვა ტიპის BEV-ის წარმოების გეგმით. ხოლო Ford Motor-ი, იმავე მიზნობრივი თარიღისთვის, დაახლოებით 3 მილიონი BEV-ის წარმოებასა და დაფინანსების $50 მილიარდით გაზრდას გეგმავს.

წყარო: forbes.ge

Leave a Reply

Menu Title