BMW-ის პატენტი შექმნის ავტომობილის სავალი ნაწილის ახალ დიზაინს, რომელსაც შეუძლია გამოიყენოს მანქანის ხელოვნურ უსწორმასწორობებზე მოძრაობისას წარმოქმნილი ენერგია.
CarBuzz-მა, სატრანსპორტო საშუალების სიახლეების ვებსაიტმა, აღმოაჩინა დოკუმენტები გერმანიის საპატენტო და სავაჭრო ნიშნების ოფისიდან BMW-ის საკიდრების დიზაინისთვის, რომელსაც შეუძლია ენერგიის მიღება საგზაო დაბრკოლებებისგან, შედეგად კი, ელექტრო ძრავების დამუხტვა მანქანის მოძრაობისას.
როდესაც მანქანა მოძრაობს, ენერგიას გზის დაბრკოლებებიდან, სავალი ნაწილის ზამბარებში ჩვეულებრივ შთანთქავს და შემდეგ ენერგია სითბოს სახით იშლება. მაგრამ BMW-ის დიზაინი მოიცავს გენერატორს, რომელიც აქტივატორის მეშვეობით უერთდება შეჩერების მართვის მკლავს. როდესაც ბორბალი გადადის ,,მწოლიარე პოლიციელზე’’, სტაბილიზატორის მკლავი უხვევს და ატრიალებს დისკს, განმარტა CarBuzz-მა. დაბრკოლების გავლის შემდეგ, ბორბალი უკან დაბლა მიდის, რათა გზას შეეხოს და ენერგია ამორტიზატორზე გადაიტანოს.
სტაბილიზატორის მკლავი და მამოძრავებელი დისკი ისევ ბრუნავს, ხოლო ცალმხრივი გადაბმულობა ჩართულია და მექანიზმს სიჩქარისა და ბრუნვის გაზრდის გენერატორზე, ბორბლის ბრუნვისთვის იყენებს.
CarBuzz-ის პროგნოზით, დაპატენტებული იდეა, წარმოებაში გაგზავნის შემთხვევაში, შეიძლება მოიძებნოს BMW-ის ფლაგმანი მანქანების ელექტროვერსიებში. Inside EVs აღნიშნავს, რომ ეს ფუნქცია შეიძლება ჩაითვალოს პრემიუმად და უფრო მაღალი ღირებულება ექნება, ვიდრე ის შედის ძირითად EV მოდელებში ან შეიძლება შესთავაზოს გამოწერის საფუძველზე.
მაგრამ, როგორც The Verge-მა, რომელმაც ასევე მოიპოვა და გადაამოწმა საპატენტო დოკუმენტები, აღნიშნა, მანქანების ბევრი მწარმოებელი პატენტს ხშირად წარადგენს, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ ყველა მათგანი შესრულდება. ასევე, BMW არ არის ერთადერთი კომპანია, რომელიც მუშაობს მსგავს ინოვაციებზე და რომელსაც სატრანსპორტო საშუალებებიდან ენერგიის მოპოვება და გამოყენება შეუძლია მაშინ, როდესაც ისინი გზაზე დაბრკოლებებს ხვდებიან. 2022 წლის ოქტომბერში, CarBuzz-ი ასევე იტყობინება, რომ Gig Performance-მა წარმოადგინა Roadkil 5000 საკიდი აქსესუარი, რომელსაც შეუძლია გამოიყენოს ენერგია უსწორმასწორობებზე და იგი ელექტრომობილების დიაპაზონის გასაფართოებლად გამოიყენოს.
2015 წელს ჩატარებული კვლევით ასევე გამოიკვლიეს, თუ როგორ უნდა შეიწოვოს და ხელახლა გამოიყენოს ენერგია ვიბრაციებიდან, განსაკუთრებით, საკიდში ენერგიის აღდგენის გზით, ორმაგი მასის პიეზოელექტრული ბარის ამომყვანის საშუალებით. 2009 წლის სხვა კვლევით მიმოიხილეს ჰიბრიდული სატრანსპორტო საშუალებების აქტიური შეჩერების ენერგიის რეგენერაცია, რამაც შეიძლება გააუმჯობესოს საწვავის ეკონომია და გაზარდოს მანქანის ბატარეის სიცოცხლე.
წყარო: greenpole.org